Asociația Institutul Social Valea Jiului (AISVJ), în calitate de Beneficiar, în cadrul Proiectului „Hunedoara civică 2021-2022”, cod POCA 659/2/1/I, cod MySMIS2014+ 151324, cofinanțat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA), Componenta 1 CP14/2021- pentru regiunile mai puțin dezvoltate – Consolidarea capacității ONG-urilor și partenerilor sociali de a se implica în formularea si promovarea dezvoltării la nivel local, Axa Prioritară „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”, AISVJ anunță lansarea procedurii pentru selecția a 2 experți cu specializarea cercetării sociologice în vederea participării la activitățile specifice ale proiectului.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea capacității ONG-urilor si partenerilor sociali din Petrila si Vulcan de a se implica în formularea si promovarea dezvoltării la nivel local.

Potrivit fișei de proiect, atribuțiile celor 2 experți ce urmează a fi selectați sunt următoarele:

Sub-activitatea 2.1 – Se va elabora o metodologie de evaluare a nevoilor de implicare în formularea și promovarea dezvoltării la nivel local a ONG-urilor și partenerilor sociali la nivelul UAT-urilor Petrila și Vulcan. Această sub-activitate va include activități de identificare indicatori (inclusiv indicatori de context), identificare surse de date administrative/statistici oficiale, dezvoltare metode, tehnici, instrumente, iar în cazul în care acestea nu există, proiectarea instrumentelor de culegere, proceduri pentru colectarea, prelucrarea, analizarea și interpretarea datelor colectate, elaborarea de metode de tip cantitativ și calitativ de evaluare a impactului.

Sub-activitatea 2.2 – În cadrul acestei activități va fi realizată o mapare a ONG-urilor (inclusiv reprezentanți ai structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale, ai camerelor de comerț) și a partenerilor sociali (patronate și sindicate) din Petrila și Vulcan pentru selecționarea celor adecvați / potriviți pentru monitorizarea și evaluarea strategiilor de dezvoltare locală.

Sub-activitatea 2.3 – În cadrul acestei activități va fi stabilită legătura cu ONG-urile și partenerii sociali selectați pentru desemnarea reprezentaților în cadrul „grupurilor civice de ambasadori ai dezvoltării durabile”. În cadrul acestor grupuri civice, câte unul pentru fiecare UAT (Petrila și Vulcan), participanții vor realiza monitorizarea și evaluarea strategiilor de dezvoltare locală. În cadrul acestei etape va fi stabilită o modalitate de lucru cu reprezentanții desemnați (procedură de lucru).

Sub-activitatea 5.2 – Echipa de proiect va realiza o metodologie clară și coerentă pentru un sondaj rapid care va surprinde percepțiile grupurilor civice cu privire la conceptul dezvoltării durabile și identificarea gradului de cunoaștere a obiectivelor de dezvoltare durabilă la nivel global, național și local. Rolul său este descriptiv încercând pentru identificarea gradului de cunoaștere să conștientizeze obiectivele dezvoltării durabile la nivel global, pe cele din strategia naționala pentru dezvoltarea durabilă a României 2030 (SNDDR 2030) și strategiile de dezvoltare locală.

Sub-activitatea 5.3 – Având metodologia elaborată, echipa de proiect va administra instrumentul sociologic (chestionar), aplicându-l la cel puțin 80 de persoane urmând apoi să fie elaborate pe baza prelucrărilor și interpretărilor rezultatelor instrumentului sociologic un barometru comparativ între cele două grupuri civice, respectiv cele două administrații locale. Barometrul va conține informații privind percepția conceptului de dezvoltare durabilă (bunăstarea cetățenilor, asigurarea calității apei-aerului, accesibilitatea la energie, accesul public la informații, servicii de asistență socială, asigurarea egalității de șanse și altele) din perspectiva grupurilor civice (ONG-uri și parteneri sociali).

Experții selectați vor beneficia de un onorariu conform bugetului proiectului, de 61.5 lei / oră, pentru maximum 672 ore.

Selecția experților se va realiza de către o comisie de selecție numită în cadrul proiectului, în două etape. Într-o primă etapă eliminatorie, comisia de selecție va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:
a) respectarea termenului limită pentru depunerea candidaturilor;
b) respectarea documentației de înscriere, respectiv:

c) cerințe specifice de calificare:

Nerespectarea termenului de depunere a documentelor, a cerințelor specifice de calificare, precum și nedepunerea tuturor documentelor obligatorii solicitate, conform listei indicate mai sus, atrag inadmisibilitatea candidaturii. Comisia de evaluare își rezervă dreptul de a solicita, pe parcursul evaluării candidaților, și alte documente care să ateste îndeplinirea cerințelor.

În cea de-a doua etapă, comisia va examina candidații în cadrul unui interviu, susținut, după caz, inclusiv prin mijloace moderne de comunicare la distanță, urmărind îndeplinirea de către candidați a criteriilor cu privire la:
a) experiența profesională relevantă;
b) capacitatea de comunicare şi relaţionare în cadrul proiectului;
c) disponibilitatea de a colabora şi de a se integra în echipa de proiect, inclusiv disponibilitatea de deplasare în teritoriu, după caz.

Vor fi selectați, în ordinea notelor și în limita posturilor disponibile conform anunţului de selecție, numai candidaţii care obţin nota minimă 8. Selecția experților se va realiza în ordinea descrescătoare a mediei aritmetice a punctajelor totale acordate de fiecare membru al comisiei de evaluare pentru fiecare candidat.

Candidații care au obținut nota minimă 8, dar pentru care nu s-a făcut propunerea de selecție din lipsa locurilor disponibile vor fi trecuți pe o listă de rezervă.

În vederea participării la procedură, persoanele interesate pot transmite dosarul de înscriere conținând o scrisoare de intenție, curriculum vitae și orice alte documente justificative din care să reiasă experiența profesională (diplome studii, recomandări) până cel târziu la data de 26 decembrie 2022, în format electronic, la adresa de e-mail: contact@hunedoaracivica.ro, în atenția domnului Radu Răuță, manager de proiect.